පිටකොටුවේ නිධානය.


කොටුවේ ඉස්ටේෂම පැත්තේ ඉඳලා බෝ ගහ දිහාට වෙනකම් තියන පේවේමන්ට් කඩ පේලිය කොළඹ ගිය කාටවත් මග ඇරෙන්න විදියක් නෑනේ.ඔය කඩ වල වෛවාරන්න විච්චූරණ තියනවා.සමහරවෙලාවට රුපියල් විස්සට තිහට බොහොම වැඩදායක වෙන කෑලි බෑලි ඔතනින් හොයාගන්න පුළුවන්.මමත් ඔය ඉසව්වෙන් ඔහොම තුට්ටු දෙකට ගත්තු දේවල් සමහරවෙලාවට බොහොම උවමනාවුන වෙලාවල් තියනවා.ඔය කාරණාව හින්දම මම ඔය පැත්තේ ඉස්සර යන වෙලාවල්වල ඉස්ටේෂම ගාවින් බස් එකෙන් බැහැලා කඩ දිහා බල බලා පයින් එනවා බස් ස්ටෑන්ඩ් එකට.

දැන් කියන්න හදන කතාව වෙලා අවුරුදු  හතක් ,අටක් විතර වෙනවා.මම ඔහොම කඩ පේලිය බල බලා පයින්ම එනවා බෑග් මල්ලත් පිටේ එල්ලගෙන.ඔහොම ටික දුරක් එද්දී කවුදෝ මනුස්සයෙක් මට තට්ටුවක් දාල කථා කෙරුවා.
“මහත්තයා ස්වීප් එකක් හූරනවාද?”
මම ටිකක් වටේට බැලුවා ලොතරැයි කූඩුවකවත් තියනවද කියලා.ඇහැට පේන මානෙක එහෙම එකකුත් නෑ.ඒක හින්දත් මගේ ලොතරැයි හූරන පුරුද්දක් නැති හින්දත් මම කිව්වා, “නෑ ඕනේ නෑ ” කියලා.මේ හාදයත් වැඩේ අතාරින්නෙම නෑ.
“මේක අද අඳුන්නල දීපු ටිකට් එකක්.විකිනුවට සල්ලි ගන්නේ නෑ.දිනුමක් තිබුනොත් විතරයි රුපියල් දහයක් ගන්නේ.ගන්න මහත්තයා.”
ඔය අස්සේ එතන හිටපු තව හාදයෙක් මනුස්සයෙකුට රුපියල් දෙදාහක් දුන්න, “මෙන්න මේ මහත්තයාට දිනුමක් හම්බවුනා” කියලා.

මටත් හිතුනා මේ මොකාටද එන්න හදන්නේ කියලා මේකක් හූරල බලන්න ඔන්න.ඉතින් මම ස්වීප් ටිකට් එක අරගෙන පිටිපස්සේ තියන දිනුම් ඇදෙන විස්තර එහෙම සේරමත්  කියවල මේක හූරල  බැලුවා.විස්තරේ විදියටනම් සත පනහක්වත් දිනුමක් නෑ.ඉතින් මම මිනිහාට ටිකට් එක දීල කිව්වා “ඔයාම මේක තියා ගන්න,දිනුමක් නෑනේ”.මේ හාදයත් බලල කියනවා “ආ මෙතන දිනුමක් නෑ තමයි.හැබැයි මේ යට තියන බෝනස් දිනුම තියන කොටුව හූරල බලන්නකෝ”.
බැලින්නම් බෝනස් කොටුව කියල මනුස්සයා මේ පෙන්නන්නේ ලොතරැයියේ ඔය සීරියල් නොම්මරයක් වගේ මොකද්ද එකක් තියන හීනි කොටුව.
කරන දේ බලන්න මම ඔන්න එකත් හීරුවා.ඔය කොටුවේ ඉලක්කම් හත අටක අංකයක් මිසක් වෙන මොකවත් තියන එකක්යැ ඉතින්.

හූරල පෙන්නුවා ලොතරැයි කාරයාට.”දැන් ඉතින් ඇදිලද බෝනස් දිනුමක්.”
“ආ ඔන්න මහත්තයා වාසනාව.මෙන්න ඇදිලා දහදාහක්.බෝනස් දිනුමක්.”හරි හරි ඉතින් ඇදිලනම් සල්ලි ගන්න එපායැ.කොහෙන්ද දිනුම දෙන්නේ.” මම ඇහුවා.”මෙතනම දෙනවා මහත්තය.මේ දැන් දෙනවා.
” හරි එහෙනම් දෙන්නකෝ දහදාහ”
“මේක බෝනස් දිනුමක්නේ ඇදුනේ මහත්තයා.මේක දෙන්න නිදන් කාඩ් එක ගන්න ඕනේ.එක අටසිය අසූවයි.”
“හරි ඔය අටසිය අසූවට දාහක්ම අරගෙන මට නවදාහක් දෙන්නකෝ” මම කිව්වා.
“එහෙම බෑ මහත්තයා.කලින් ගන්න ඕනේ නිදන් කාඩ් එක නැත්නම් දිනුම දෙන්න බෑ.”
“මාර වැඩේනේ මම ගාව සල්ලි නෑනේ එච්චර.ඔය 1500 ක්ම අරගෙන මට ඉතුරු ටික දෙන්න”මම ආයේ කිව්වා.
“බෑනේ මහත්තයා,මේකේ පිළිවෙලක් තියනවනේ.”මිනිහා කියනවා.මමත් ඉතින් කිව්වා “එහෙනම් කරන්න දෙයක් නෑනේ ඔයාම නිදන් කාඩ් එක අරන් දිනුම ගන්න කමක් නෑ.”කියල ඔන්න මම එතනින් එන්න ලෑස්ති උනා.ඒ ගමන මේ හාදය මගෙන් දැන් රුපියල් දහයක් ඉල්ලනවා.දිනුම තිබුන හින්ද රුපියල් දහයක් ඕනෙලු දැන්.
“ඔයාට දහයක් දෙන්න ඕනේ නෑනේ.ඔය දිනුම දහදාහක්ම තියෙන්නේ ඒක ගන්න”
“එහෙම බෑනේ මහත්තයා,මේකේ පිළිවෙලක් තියනවානේ.”
මමත් ඉතින් බැරිම තැන දහයක්  ගන්න කියලා මිනිහට පනහක් දුන්න.මනුස්සයා ගාව එකට මාරු නෑ.මිනිහගේ වෙන ගෝලයෙක් මාත් එක්ක කඩේකට ගියා 50 මාරු කර ගන්න.යමින් ගමන් කියනවා.”අපරාදේ නේද,දහදාහක් මිස් උනානේ.මහත්තයාගේ ගෙවල් ලගනම් ගෙදර ගිහින් සල්ලි අරන් එන්න.”
“මරුනේ,මම සල්ලි අරන් එද්දී ඒ ගොල්ලෝ ඉඳීද,ටෙලිපෝන් නොම්මරයක් නැද්ද?”මම ඇහුවා.නොම්මරයක් තියනවනම් එකත් එක්කම බෝ ගහ ගාව පොලිස් කූඩුවට දන්වලා යන්න.කොහොම හරි එහෙම නොම්මරයක් හම්බවුනෙත් නෑ.මම ඉතුරු රුපියල් හතලිහ ඉල්ලගෙන එන්න ආවා.

ඊයේ පෙරෙයිදා යාලුවෙක් ඔය කඩවල බෙල්ට් ඒක විස්සට විකුණලා,හිල් විදින්න හිලකට දහය ගානේ ගන්න කතාවක් කිව්වා.ඒක අහද්දී තමයි මට මේ පරණ යටගියාව මතක් උනේ.කාලේ ගතවෙලා ගියත් මිනිස්සු හොයා ගන්න තුට්ටු දෙක වංචාවෙන් ගන්න සංස්කෘතියනම් වෙනස් වෙලා නෑ තාමත්.මේ වගේ කෙහෙල්කන් කපන මට්ටමේ හොරු වගේම,නීත්‍යානුකූලව අපිට තට්ටු කරන බලය තියන හොර රෑනත් යහතින් ඉන්නවා නොවැ.ඔය සේරම ලොකු,පොඩි හොරු මැද්දේ ඒක අතකින් බැලුවමඅපි මෙහෙම ඉන්න එකත් ලොකු දෙයක්.

5 thoughts on “පිටකොටුවේ නිධානය.

  1. ඒක අපේ ජාතියේ දක්ෂතාවය. කිහිප වතාවත් අනූනවයෙන් බේරිල තියෙනව පිටකොටුවෙ ඔය ජාතියේ අයියලාගෙන්. හැබැයි දැන්නම් ගොඩක් ඉස්සරට වඩා අඩුයි වගේ.

  2. අළුත් අළුත් දෑ නොසිතන ජාතිය ලොව නොනඟී කියලා කියනවනේ. කට්ට කයිරාටික වෙට්ට පිත්තලකම් කරන්නත අළුත් අළුත් ක්‍රමවේද කට්ටිය හොයා ගන්නවා :))

ගල්ද මල්ද සමසිතින් පිළිගනිමී. වාරණ නොමැත.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )